De factureringsregels voor de btw zijn eenvoudiger. Het gaat onder andere om aanpassing van de regels over:
- Uitreiken van facturen
Om bij grensoverschrijdende transacties te bepalen van welke EU-lidstaat de presterende ondernemer de factureringsregels moet toepassen. - Volledige en vereenvoudigde facturen
In bepaalde gevallen, waarin de kans op fraude minder groot is, kan een vereenvoudigde factuur worden uitgereikt. U mag een vereenvoudigde factuur uitreiken als het bedrag van de factuur niet hoger is dan € 100 (inclusief btw) of als de factuur de oorspronkelijke factuur wijzigt en daarnaar verwijst. Op de vereenvoudigde factuur hoeft u veel minder gegevens te vermelden dan op de volledige factuur. U vermeldt in ieder geval:- de factuurdatum;
- uw naam en adresgegevens;
- welke goederen of diensten u hebt geleverd;
- de btw;
- de eventuele verwijzing naar de oorspronkelijke factuur;
- Periodieke facturen en de inhoud en het bewaren van facturen
Elektronisch factureren
- Papieren en elektronische facturen worden gelijk behandeld.
- Ook voor grensoverschrijdende transacties bepaalt u zelf hoe u de authenticiteit en de integriteit van de factuur waarborgt.
Voor wie?
Alle bedrijven
Wanneer?
De nieuwe factureringsregels zijn ingegaan per 1 januari 2013.
via Factureringsregels btw eenvoudiger | Antwoord voor bedrijven.
Verwante artikelen
Tags: BTW, Facturering